Meniu Uždaryti

STEAM metodo taikymas lopšelyje-darželyje „Vaivorykštė“

STEAM suprantamas kaip integralus, į kompleksišką vaiko tikrovės reiškinių pažinimą, pritaikymą ir problemų sprendimą ugdymas, nukreipiantis  ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikus ugdytis gamtos pažinimo, technologijų (robotikos), inžinerijos, menų ir matematikos (STEAM, angl. science, technology, engineering, arts, mathematics) srityse. Organizuojant STEAM veiklas vaikams sudarytos sąlygos lavinti savo pojūčius: regėjimą, lytėjimą, klausą, akies ir rankos koordinaciją. Išmokstama ilgiau išlaikyti dėmesį, ugdomas sumanumas, lavinama reakcija, diskutuojama, stiprinamas kritinis mąstymas ir gebėjimas spręsti problemas. STEAM ugdymas yra efektyviausias ankstyvoje vaikystėje, nes būtent šiame amžiuje suformuoti įgūdžiai arba kai kurių gebėjimų pradmenys lemia tolimesnes vaiko mokymosi perspektyvas.

 

Lopšelyje-darželyje kuriama STEAM gebėjimus ugdanti aplinka:

  • ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupėse vaikų ugdyme naudojamos IKT: edukacinės bitutės – robotai „BEE-BOT”, interaktyvios lentos „SMART”. Vaikai mokosi naudotis skaitmeninėmis mokomosiomis programėlėmis,  ugdosi skaitmeninio raštingumo gebėjimus;
  • ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupėse inžinerijos, matematinių vaizdinių formavimui naudojamas „LEGO STEAM” parkas, „STEAM KORBO” konstruktoriai. Vaikai konstruodami, statydami tobulina skaičiavimo, matavimo gebėjimus, įgyja elementarių inžinerijos žinių taikymo įgūdžių ir supratimo;
  • vykdoma patirtinė veikla grupėse, STEAM zonose (eksperimentai, tyrinėjimai), aplinkai ir gamtai pažinti darželio teritorijoje ir už jos ribų. Vaikai mokosi pažinti, suprasti kas vyksta aplinkui tyrinėjimų, bandymų keliu;
  • vyksta projektinė veikla ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupėse. Jų metu vaikai ugdosi problemų sprendimo, iniciatyvumo, kūrybiškumo gebėjimus;
  • organizuojamos išvykos į kitas įstaigas, įmones, kuriose vaikai susipažįsta su nauja aplinka, išbando technologijas, įgytą patirtį išreiškia meninėmis ir kitomis raiškos priemonėmis;
  • ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojai nuolat dalyvauja STEAM mokymuose ir tobulina kompetencijas.

 

STEAM veiklų schema lopšelyje-darželyje „Vaivorykštė”

1 pav. STEAM veiklų schema lopšelyje-darželyje „Vaivorykštė”

Lopšelis – darželis „Vaivorykštė“ tapo kandidatu į STEAM tinklo narius.  Dalyvavimas STEAM tinklo veikloje padėtų atsiskleisti vaikų gebėjimams, būtų sudaryta galimybė vaikams kryptingai ir nuosekliai dalyvauti įvairesnėse veiklose, atrasti gamtos mokslus, inžineriją, menus, matematiką ir technologijas. Ugdyme būtų dažniau naudojami aktyvūs mokymosi metodai, ugdymas būtų grindžiamas tyrinėjimu, eksperimentavimu, patirtimi. Būtų kryptingai naudojamos eksperimentinės ir inovatyvios priemonės, paįvairinama ugdomoji veikla, plečiamos vaikų žinios, teorinės žinios sėkmingai pritaikomos praktikoje. STEAM veikla skatintų pedagogus siekti STEAM ugdymui reikalingų kompetencijų, tobulintų savo kvalifikaciją. Būtų stiprinamas bendravimas ir bendradarbiavimas su socialiniais, verslo partneriais ir neformaliojo švietimo institucijomis.

 

Kodėl verta siekti STEAM mokyklos ženklo?

STEAM mokyklos ženklas yra bendra European SchoolnetCiencia Viva (Portugalija), Maison pour la Science d’Alsace (Prancūzija), Center for the Promotion of Science (Serbija) ir Ugdymo plėtotės centro (Lietuva) iniciatyva, pradėta 2017 m.

Jos tikslas – suteikti mokykloms visoje Europoje veikiančią akreditavimo ir pagalbos sistemą ir mokytojams, mokyklų vadovams ir kitiems darbuotojams skirtą internetinę aplinką, kurioje jie galėtų dalytis patirtimi, susijusia su mokyklos STEAM strategija.

2 pav. STEAM ženklo siekimas lopšelyje-darželyje “Vaivorykštė”

 

STEAM veiklų koordinavimo grupė:

  • grupės pirmininkė – Asta Blaškevičienė, ikimokyklinio ugdymo mokytoja
  • grupės veiklų koordinatorė – Nijolė Piliponienė, ikimokyklinio ugdymo mokytoja

Nariai:

  • lopšelio-darželio ikimokyklinio mokytojos
  • priešmokyklinio ugdymo mokytojos
  • meninio ugdymo mokytoja
  • neformaliojo ugdymo mokytoja
  • pagalbos mokiniui specialistai
Skip to content