Meniu Uždaryti

STEAM projekto įgyvendinimas

          Programos ,,eTwinning‘‘ platformoje, „eTwinning Live” erdvėje buvo paskelbtas tarptautinis ikimokyklinių ir priešmokyklinių ugdymo įstaigų vaikų, tėvų ir pedagogų STEAM projektas „Žaliasis daržiukas”/STEAM project „The green nursery garden”. Projekto pradžia vyko Marijampolės vaikų lopšelyje-darželyje „Vaivorykštė”, „Meškiukų” grupėje. Buvo sukurtas projektas, o jo idėja buvo pasidalinta su Kauno lopšelio – darželio „Girstutis” mokytoja Rima Praniene. Kolegei priėmus šią idėją, ir tapus kitu projekto kūrėju – partneriu, projektas  „Žaliasis daržiukas” buvo kuriamas ir papildomas „TwinSpace” erdvėje ir  buvo vykdomas gegužės-birželio mėnesiais. Projektas tęsėsi iki rugsėjo mėnesio pabaigos. Projekte dalyvavo 79 mokytojai su ugdytiniais: iš Bulgarijos, Graikijos,  Latvijos, Lenkijos,  Lietuvos,  Rumunijos, Turkijos.

Projekto tikslas – skatinti pažinti augalus, aplinką, naudojant STEAM metodą. Projekto metu buvo organizuojamos veiklos, kuriose ugdytiniai įsijungė į daržiuko sukūrimą, auginimą, derliaus nuėmimą ir ragavimą.

       Pirmiausia pedagogai kūrė projekto „Žaliasis daržiukas” logotipą, per nuotraukas ir vaizdo įrašus kolegas ir projekto partnerius supažindino su įstaigų erdvėmis, kuriose jie dirba. Vėliau mokytojai su ugdytiniais pristatė save ir savo pomėgius. Lopšelio-darželio „Vaivorykštė” „Meškiukų” grupės 2-3 metų ugdytiniai, padedami pedagogų, daržiuką kūrė grupės patalpoje ir lauke. Buvo sėjamos daržovės: pomidorai, paprikos, špinatai, svogūnai. Paaugus daigams, jie buvo persodinami į didesnius indus. Vaikai įgijo teorinių ir praktinių žinių – sodinti ir prižiūrėti augalus. Natūralioje lauko aplinkoje į lysvę buvo sėjami žirniai, morkos, ridikai, agurkai. Šios daržovės buvo pasirinktos dėl vaikų noro jas geriau pažinti, paragauti. Į projektą buvo įjungiami ir tėvai, kurie  vaikus namuose taip pat supažindino su augalais ir jų priežiūra. Mūsų šalyje didelio vaikų susidomėjimo sulaukė žemuogių ir braškių auginimas bei priežiūra. Užaugintos žemuogės buvo veriamos ant smilgos, skaičiuojamos.

        Greito augalų derliaus sulaukė lopšeliuose-darželiuose pedagogų ir jų ugdytinių prižiūrimi augalai šiltnamiuose. Buvo auginami: krapai, ridikai, agurkai, pomidorai. Vaikai gilinosi į daržovių auginimo ir priežiūros šiltnamyje ypatumus. Jaunieji daržininkai  skaičiavo,  per kiek dienų sudygsta augalai. Stebėjimų informaciją jie žymėjo popieriuje, prie atitinkamo paveikslėlio. Daržovių daigai ir užaugintos daržovės buvo apžiūrinėjamos, tyrinėjamos, skaičiuojamos, matuojamos, ragaujamos. Ugdytiniai pastebėjo matomus pokyčius: išdygo, pražydo, užaugo, davė vaisius. Iš užaugintų prieskoninių žolelių ir daržovių buvo gaminami maisto patiekalai.

       Užsienio pedagogai  ne tik daigino augalų sėklytes, bet ir sprogdino medžių šakeles, sodino bulves. Buvo organizuojami pažintiniai užsiėmimai sode, darže. Vaikai informaciją simboliniais ženklais užrašydavo popieriuje. Užsienio mokytojai mažuosius supažindino ir su daržo trąša – natūraliu kompostu, pagamintu iš maisto atliekų. Vaikai buvo įjungiami į komposto gamybą ir skatinami domėtis šiuo procesu.

        Mažieji tyrinėtojai, dalyvaudami šiame projekte, pastebėjo, kokių sąlygų reikia, kad augalai užaugtų. Ugdytiniai sužinojo, kad sveikai užaugintų uogų ir daržovių vartojimas saugo  ir stiprina sveikatą. Pakankamai gaunant vitaminų ir mineralinių medžiagų, didėja organizmo atsparumas infekcinėms ligoms. Taip nuo mažens vaikai skatinami domėtis daržovėmis ir uogomis bei sveika mityba.

 

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja  Rasa Mokolaitė

Skip to content