PATVIRTINTA
Marijampolės vaikų lopšelio-darželio ,,Vaivorykštė‘‘
direktoriaus 2021 m. spalio 22 d.
įsakymu Nr. V- 166
Marijampolės vaikų lopšelis-darželis ,,Vaivorykštė‘‘
STEAM VEIKLOS PLANAS
Tikslas: skatinti vaikų susidomėjimą STEAM dalykais (gamtos mokslais, technologijomis, inžinerija, menais, matematika), lavinti logikos ir kūrybiškumo įgūdžius, ugdyti iniciatyvumo, bendradarbiavimo kompetencijas.
Uždaviniai:
- Ugdyti problemų sprendimo, tyrinėjimo, mokėjimo mokytis, kūrybiškumo sritis.
- Aktyvinti vaikų žaidybinę veiklą grupėje ir lauke plėtojant patirtinį ugdymą.
- Kurti skatinančią pažinti, tyrinėti , eksperimentuoti STEAM aplinką.
- Tobulinti pedagogų kompetencijas STEAM metodikos srityje.
- Įtraukti bendruomenės narius ir socialinius partnerius į edukacines STEAM veiklas.
Eil.
Nr. |
STEAM plano priemonės | Įgyvendinimo laikotarpis | Atsakingi asmenys | |
1. Organizacinė veikla | ||||
1.1. | Sudaryti STEAM veiklų įgyvendinimo darbo grupę | 2021-10 | Direktorius,
direktoriaus pavaduotojas ugdymui |
|
1.2. | Parengti, aptarti ir patvirtinti STEAM veiklos planą 2021-2022m.m. | 2021-10 | Direktoriaus pavaduotojas ugdymui,
STEAM darbo grupė |
|
1.3. | Parengti paraišką dėl įsitraukimo į STEAM mokyklų tinklą | 2021-11 | Direktoriaus pavaduotojas ugdymui,
STEAM darbo grupė |
|
1.4. | Organizuoti Metodikos, Mokytojų tarybos posėdžius, STEAM darbo grupės susitikimus dėl STEAM veiklos lopšelyje-darželyje 2021-2022m.m. | 2021-2022 m. m. | Direktoriaus pavaduotojas ugdymui,
STEAM darbo grupė |
|
2. Mokymas(is) | ||||
2. 1. | STEAM dalykų integravimas į ugdomąjį procesą pagal savaitės temas ir vaikų amžių | 2021-2022 m. m. | Mokytojai | |
2. 2. | STEAM ugdymo kūrybinės dirbtuvės kiekvienoje grupėje | 2021-11 | Mokytojai | |
2. 3. | STEAM veiklų skaitmeninio segtuvo sukūrimas bei praktinis jų įgyvendinimas | 2021-2022 m. m. | Mokytojai | |
2. 4. | STEAM iššūkis ,,Noriu tobulėti‘‘ – veikla grupėse | 2021-2022 m. m. | Mokytojai | |
2. 5. | Marijampolės ,,Lispa‘‘ mokyklos organizuojami programos IT studija užsiėmimai | 2021-2022 m. m. | Lispa‘‘ mokyklos mokytojai | |
2. 6. | Projektinė veikla:
|
2021-2022 m. m. | Mokytojai, lopšelio-darželio bendruomenės nariai
|
|
2. 7. | Kūrybinės atradimų savaitės:
· ,,Vaisiai ir daržovės mano lėkštėje‘‘ · ,,Žiemužė snaigėm sninga‘‘ · ,,Per mokslo kalnus‘‘ · ,,Sniego paslaptys‘‘ · ,,Kiškio vandens laboratorija‘‘ · ,,Vanduo mūsų gyvybės šaltinis‘‘ · ,,Mano žalioji palangė – aš auginu‘‘ · ,,Spalvoto smėlio grūdelio laboratorija‘‘ · ,,Išdykusių spalvų slėpynės‘‘ · ,,Matuoju, skaičiuoju, mąstau‘‘ |
2021-2022 m. m. | Mokytojai
lopšelio-darželio bendruomenės nariai
|
|
2. 8. | Renginiai: parodos, akcijos
· Tarptautinės muzikos dienos minėjimas – paroda ,,Muzikos instrumentų šalyje‘‘ · Kūrybinių darbų paroda- ,,Šviesos ir tamsos ugnelė‘‘ · Respublikinis virtualus koncertas- festivalis ,,Muziką kuriu, gerą nuotaiką siunčiu‘‘ · Kūrybinė darbų paroda ,,Kalėdų senelio namelis‘‘ · Žaidimas-viktorina ,,Protų mūšis‘‘ · Mugė ,,Devynių amatų savaitė‘‘ · Ekologinė akcija ,, Mažieji daro‘‘ |
2021-2022 m. m. | Mokytojai
lopšelio-darželio bendruomenės nariai
|
|
2. 9. | STEAM atviros veiklos:
· ,,Piešimas ant vandens‘‘ · STEAM eksperimentai, tyrinėjimai |
2021-2022 m. m. | Mokytojai
lopšelio-darželio bendruomenės nariai |
|
2.10. | Dalyvavimas tarptautiniuose, respublikiniuose, miesto renginiuose | 2021-2022 m. m. | Mokytojai
lopšelio-darželio bendruomenės nariai |
|
3.Socializacijos dienų, edukacinių išvykų organizavimas plėtojant STEAM veiklą | ||||
3.1. | · Edukacinė išvyka į VŠĮ ,,Lispa‘‘ mokyklą
· Išvyka į Kazlų Rūdos Miško muziejų ,,Kas ten miško tankmėje‘‘ · Išvyka į Kazlų Rūdos mišką ,,Pažinkime mišką‘‘ · Išvyka į Buktos pažintinį taką · Ekskursija į Marijampolės Šunskų miestelio fazanyną |
2021-2022 m. m. | Mokytojai
lopšelio-darželio bendruomenės nariai |
|
3.2. | Įstaigos lauko aplinka:
· ,,Vaivorykštukų‘‘ daržiukas · Pojūčių takas · Medžių alėja |
2021-2022 m. m. | Mokytojai
lopšelio-darželio bendruomenės nariai |
|
4. IT ir inovatyvių ugdymo priemonių panaudojimas vaikų ugdymosi poreikiams | ||||
4.1. | · Išmaniųjų bitučių – robotų ,,Bee-Bot taikymas plėtojant programavimo pradmenis , žaidimų kilimėlių kūrimas
· KORBO konstruktorių naudojimas plėtojant vaikų loginį mąstymą, kūrybiškumą, smulkiąją motoriką · Mikroskopų ir padidinamųjų stiklų, žiūronų naudojimas ugdymo procese · Interaktyvios lentos · Multimedia · Šviesos stalai · Kompiuteriai, šviesos stalai · Video, foto kamera , diktofonas |
2021-2022 m. m. | Mokytojai
lopšelio-darželio bendruomenės nariai |
|
5. Partnerystė, bendradarbiavimas su socialiniais partneriais STEAM ugdymo srityje | ||||
5.1. | Bendradarbiavimas su socialiniais partneriais:
· Marijampolės VŠĮ ,,Lispa“ mokykla · Vilkaviškio lopšelis-darželis ,,Eglutė‘‘ · Kalvarijos lopšelis-darželis ,,Žilvitis‘‘ · Kazlų Rūdos vaikų lopšelis-darželis ,,Pušelė‘‘ · Marijampolės apskrities vyriausiasis policijos komisariatas |
2021-2022 m. m. | Direktoriaus pavaduotojas ugdymui
mokytojai |
|
5.2. | Tėvų organizuotos STEAM veiklos darželyje | 2021-2022 m. m. | Direktoriaus pavaduotojas ugdymui
mokytojai |
|
6. Mokytojų lyderystė ir kompetencijų ugdymas STEAM srityje | ||||
6.1. | · Nuolatinis mokytojų ir specialistų dalyvavimas kvalifikacijos tobulinimo renginiuose
· Dalyvavimas ilgalaikėse kvalifikacijos tobulinimo programose ,,pedagogas.lt“ · STEAM pranešimų pristatymas Respublikos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams · Gerosios patirties sklaida lopšelio-darželio mokytojų metodinės grupės veikloje |
2021-2022 m. m. | Direktoriaus pavaduotojas ugdymui
mokytojai, specialistai |
|
7. Lopšelio-darželio infrastuktūra | ||||
7.1. | · Lauko ugdymosi aplinkų paruošimas kūrybiškai STEAM veiklai
· STEAM tyrinėjimų ir atradimų centro įkūrimas grupėse · STEAM veikloms skirtų priemonių įsigijimas (tyrinėjimams, eksperimentams, skaičiavimui, matavimui |
2021-2022 m. m. | Direktoriaus pavaduotojas ugdymui
mokytojai |
|
8. STEAM veiklos įsivertinimas | ||||
8.1. | · STEAM veiklų įtakos vaikų gebėjimų ugdymuisi aptarimas metodinės grupės pasitarimuose, mokytojų tarybos posėdžiuose
· Vaikų pasiekimų skaičiavimo, matavimo, aplinkos pažinimo , tyrinėjimo, mąstymo , problemų sprendimo, kūrybiškumo ugdymo srityse vertinimas ir ugdymosi pažangos pokyčio nustatymas · STEAM veiklos plano ataskaitos pristatymas |
2021-2022 m. m. | Direktoriaus pavaduotojas ugdymui
mokytojai STEAM darbo grupė |
|
9. STEAM veiklų viešinimas | ||||
9.1. | · STEAM veiklų viešinimas lopšelio-darželio internetinėje svetainėje, respublikos, miesto žiniasklaidoje
· STEAM ugdymo metodo klausimai diskutuojami metodikos ir mokytojų tarybose |
2021-2022 m. m. | Direktoriaus pavaduotojas ugdymui
mokytojai STEAM darbo grupė |