Šiais mokslo metais ugdymo turinį planuojame remiantis „Žaismė ir atradimai“ rekomendacijomis. Šiose rekomendacijose pateikiamos inovatyvios idėjos kasdienėms vaikų veikloms organizuoti.
„Debesų medžioklė“- viena iš „Žaismė ir atradimai“ siūlomų veiklų. Pritaikius siūlomą veiklą 4-5 metų vaikams, jie turėjo galimybę susipažinti arba tikslingai panaudoti jau turimas žinias apie skaitmeninių technologijų tikslingą panaudojimą, papildė žinias apie gamtą. Medijos pagalba vaikai susipažino su debesų įvairove ( kamuoliniai, plunksniniai, sluoksniniai). Sužinojo, iš kur atsiranda debesys ir kokie jie būna skirtingais metų laikais? Visi smalsiai tyrinėjome, kokias spalvas ir kada galima pamatyti danguje? O gal debesėlis turi vardą? Smagiai kūrėme debesėliams vardus.
Naudodamiesi planšete, išmaniuoju telefonu visi norintys vaikai turėjo galimybę patys fotografuoti debesis, dangų. Susidomėję lyginome vaizdą nuotraukoje su realiu vaizdu. Linksmoji dalis- naudojantis piešimo programa paversti savo nufotografuotą vaizdą paveikslu. Vaikai patys mokėsi pasikeisti pieštuko dydį, pasirinkti spalvą, redaguoti ir išsaugoti savo darbą.
Pasivaikščiojimo metu vaikams pasiūlėme įveikti STEAM iššūkį- nufotografuok draugą danguje. Buvo smagu stebėti , kaip vaikai ieškojo „fotografavimo kampo“, vietos, „padėties“ , kad nuotraukoje matytųsi ir draugas, ir dangus.
Didelio vaikų susidomėjimo, kūrybiškumo sulaukusi veikla tik dar kartą įrodė, kad nepaisant kartais nupiešiamo blogojo informacinių technologijų veido, jos turi ir šviesiąją pusę- vaikų susikaupimas, sprendimų ieškojimas, kūrybiškumo lavinimas, santykių su bendraamžiais ir suaugusiais lavinimas ir pan.
Virtualią „Debesų medžioklės“ parodą kviečiame pažiūrėti paspaudus šia nuorodą.
https://www.youtube.com/watch?v=5VMyvrvuF_Y
IU mokytojos Nijolė ir Rasa