Meniu Uždaryti

STEAM kūrybinis projektas „Kiškiukų“ grupėje ,,Ir akmenėlis gali kalbėti…“

   Kalba – tobuliausia bendravimo priemonė, kurios dėka mažas vaikas įgyja naujų žinių apie jį supantį pasaulį, reiškia savo norus, jausmus ir mintis. Žaisdamas, kūrybiškai veikdamas, tyrinėdamas bei stebėdamas aplinką, vaikas mokosi taisyklingai tarti garsus, žodžius, pradeda kalbėti frazėmis ir ilgesniais sakiniais.

    Tad „Kiškiukų“ grupės (3-4 m.) vaikai kartu su jų mokytojomis bei logopede V. Bružinskiene dalyvavo respublikiniame ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų švietimo pagalbos specialistų ir mokytojų STEAM kūrybiniame projekte „Ir akmenėlis gali kalbėti“. Rišlios kalbos lavinimas dalinantis savo patirtais įspūdžiais kuriant įvairias istorijas, trumpus pasakojimus bei pasakas su pačių dekoruotais akmenukais – tai pats geriausias būdas prakalbinti mažą vaiką! Smagus  ir vaikus išties sužavėjęs piešimas ant akmenukų, ramios muzikos skambėjimas fone, pasakojimai, ką akmenukas matė, kur pabuvojo, su kuo susipažino ir su kuo draugavo vaikams išties labai patiko bei suteikė tiek emocijų, kad jie vis prašė naujų akmenukų, juos dėliojo, kalbino…Taip vaikai žaisdami ir kūrybiškai veikdami net tik ugdėsi kalbinius įgūdžius, turtino pasyvųjį ir aktyvųjį žodyną, bet ir lavino kritinį mąstymą, pritaikė problemų sprendimo būdus (kaip pastatyti akmenėlių bokštą, kad jis nenukristų, kokia eiliškumo tvarka surinkti akmenėlius, kad jie tilptų į dėžutę ir kt.), taip pat lavinosi erdvinį ir girdimąjį suvokimą, bendrą ir smulkiąją motoriką. Veiklose buvo naudojamos natūralios gamtinės medžiagos – akmenukai, ežero vandens nugludinti mediniai pagaliukai, mediniai padėkliukai, lininis siūlas, smėlis ir kt.

     Klausantis mažųjų pasakojimų, emocinių žodelių išraiškų, buvo galima tikslinti gramatines kalbos formas, ugdyti vaikų gebėjimą reikšti jausmus bei skatinti kalbinį aktyvumą.

    Ir šie akmenėliai išties prakalbėjo…

 

„Kiškiukų“ grupės IU mokytojos, logopedė V. Bružinskienė

Skip to content